Dania główne Dania mięsne Warzywa w roli głównej

Brązowy ryż z soczewicą i marchewką

Bardzo zdrowe danie! Masa błonnika z brązowego ryżu, do tego dające zdrowie i urodę witaminy z marchewki. Dodatkowo jeszcze soczewica, która jest dobrym źródłem białka (oczywiście ja w swoim daniu użyłam też kurczaka :p) oraz pomidory, które zawierają przeciwutleniacze zapobiegające starzeniu się. Odrobina przypraw dla smaku i pyszne danie gotowe 🙂

DSC_0170aa

Przepis (na ok 3 duże porcje):

  • ok 100 g brązowego ryżu
  • ok 100 g soczewicy (dałam brązową, ale może być też czerwona lub zielona)
  • 1 czerwona cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 podwójna pierś z kurczaka/indyka (w wersji wege pominąć)
  • 2 spore marchewki
  • ok 2 szklanki bulionu warzywnego (lub wody)
  • ok 200 ml pasaty pomidorowej
  • olej roślinny lub masło klarowane do smażenia
  • ok 1-2 łyżeczek mielonej kolendry
  • ok 1-2 łyżeczek mielonego kminu rzymskiego
  • ostra i słodka papryka w proszku (można dać zamiast ostrej papryki, po prostu jedną papryczkę chilli)
  • sól, pieprz do smaku
  • Do dekoracji świeża natka pietruszki lub kolendra

Przygotowanie: 

Brązowy ryż oraz soczewicę najlepiej jest namoczyć na kilka godzin, żeby później szybciej się ugotowały.
Cebulę kroimy w drobną kostkę. Na patelni rozgrzewamy olej lub masło, wrzucamy cebulę i lekko szklimy. Następnie dorzucamy posiekany czosnek (jeśli używacie świeżej papryczki chilli to wrzućcie ją teraz) i mieloną kolendrę, kmin rzymski oraz słodką i ostrą paprykę (można wsypać np. po płaskiej łyżeczce, a później jeszcze doprawić do smaku). Pierś z kurczaka kroimy w bardzo drobną kostkę (można użyć też mielonej), oprószamy solą i pieprzem, wrzucamy na patelnię. Wszystko lekko podsmażamy aż mięso zetnie się z wierzchu. Dodajemy ryż, soczewicę oraz pokrojone w dość cienkie pół-talarki marchewki. Zalewamy bulionem oraz pasatą pomidorową, przykrywamy i dusimy ok 30 minut, aż ryż, soczewica i marchewką będą miękkie. Na koniec doprawiamy jeszcze do smaku i podajemy. Doskonałe będzie też następnego dnia, kiedy smaki się przegryzą, jest też dobre np. do wzięcia do pracy i odgrzania w mikrofali.

DSC_0174aa DSC_0171aa

Marchew w roli głównej 2

You may also like...

7 Comments

  1. Ale smakowicie wygląda!.

  2. Sylwia says:

    piękne zdjęcia! Wyobrażam sobie jak musi super smakować, skoro tak apetycznie wygląda! Prosimy o więcej takich zdrowych dań 🙂

  3. Fajny przepis a pierwsze zdjęcie bajeranckie 🙂

  4. Właśnie zrobiłam. Wyszło pysznie:)

    1. Sylwia-Follow the Taste says:

      Super! Bardzo się cieszę! 🙂

  5. Klaudia says:

    Pycha! Mój mężczyzna się zajadał, aż uszy mu się trzęsły. 🙂
    Troszkę jednak mało syte – następnym razem pomyślę o większej ilości ryżu / makaronu albo nafaszeruję tym krokiety. 🙂

  6. Beata47 says:

    Da się zjeść, ale rewelacja to to nie jest

Pozostaw odpowiedź Beata47 Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany.