Dania główne Dania mięsne Warzywa w roli głównej

Kolorowa kasza gryczana z warzywami i chorizo

Kasza gryczana często kojarzy nam się po prostu z dodatkiem do obiadu (do kotletów mielonych i buraczków). Tymczasem ma ona w sobie ogromny potencjał i można z niej zrobić na prawdę ciekawe dania. Moja propozycja to kasza gryczana z dodatkiem czerwonej cebuli, czosnku, papryki oraz dyni. Do tego aromatyczne przyprawy i hiszpańska ostra kiełbaska chorizo. To danie przygotowuje się wyjątkowo szybko i jest doskonałe na obiad lub kolację.

Składniki (na 2 porcje):

  • szklanka kaszy gryczanej
  • 1 czerwona papryka
  • ok 150 g dyni – upieczonej lub ugotowanej*
  • 1 czerwona cebula
  • 1-2 ząbki czosnku
  • ok 150 g kiełbaski chorizo (ja miałam w plasterkach, ale lepiej kupić całą i pokroić samemu)
  • ok 50 g sera feta (może też być po prostu biały ser)
  • sól, pieprz
  • przyprawy: suszone oregano, suszona bazylia, słodka i ostra papryka ew. np. natka pietruszki

*dynie należy obrać, pokroić w kostkę i ugotować w lekko osolonej wodzie, aż będzie miękka, ew. można ją upiec w piekarniku, lekko skropioną oliwą z oliwek, solą i pieprzem.

Przygotowanie:

Kasze gotujemy wg przepisu na opakowaniu (w osolonej wodzie). Na patelnie wrzucamy pokrojoną kiełbaskę chorizo i smażymy aż zacznie wytapiać się tłuszcz, dodajemy posiekaną czerwoną cebulę, lekko szklimy. Dorzucamy pokrojoną w kostkę paprykę i czosnek. Wszystko smażymy kilka minut aż papryka będzie już w miarę miękka. Na koniec dorzucamy kaszę gryczaną i pokrojoną w kostkę dynię. Doprawiamy do smaku i wszystko smażymy jeszcze chwilę, aby aromaty się przeniknęły. Podajemy gorące posypane pokruszonym serem.

DSC_0733a DSC_0725aDSC_0737a

You may also like...

2 Comments

  1. jest to bardzo zdrowy posiłek, powinno się jeść często kaszę

  2. zbigniew says:

    zbyt zdrowe jak dla mnie…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.