Przekąski Warzywa w roli głównej

Omlet ze szparagami i białym serem

Sezon na szparagi czas zacząć! Jest w końcu majówka, wszyscy spędzają czas nad jeziorem/na działce/na pikniku! W tym roku u mnie o dziwo majówki nie ma (tutaj 1 maja nie jest dniem wolnym :o), a i pogoda też nie dopisała. Ale to nic 😉
Muszę jakoś to zrekompensować, więc na śniadanie zrobiłam pyszny omlet! Niby zwykłe danie, ale dodatek szparagów, białego sera i pokruszonych orzechów włoskich sprawia, że jest to wyjątkowo zdrowe i wręcz wykwintne śniadanie.

DSC_0598aa

Składniki (1 omlet):

  • 2 jajka
  • kilka szparagów (użyłam samych główek)
  • gruby plaster białego sera twarogowego
  • kilka orzechów włoskich
  • pół łyżki masła
  • pół łyżki oliwy z oliwek
  • sól,
  • odrobina (około pół łyżeczki) płatków chilli
  • odrobina suszonej bazylii

Przygotowanie:

Na suchej patelni prażymy lekko orzechy włoskie (smażymy kilka minut, aż zaczną pachnieć i leciutko się zrumienią). Zdejmujemy orzechy włoskie i wrzucamy masło oraz oliwę z oliwek, dodajemy na patelnie główki szparagów i smażymy przez ok 5-7 minut, aż będą miękkie. Do miski wbijamy dwa jajka i roztrzepujemy dokładnie widelcem, dodajemy odrobinę soli, płatki chilli oraz bazylię. Kiedy szparagi są gotowe zalewamy je dokładnie jajkami, na wierzch układamy pokruszony biały ser oraz pokruszone, zrumienione orzechy włoskie. Wszystko smażymy, aż masa zetnie się z wierzchu (na wolnym ogniu, najlepiej pod przykrywką, przez kilka minut). Podajemy póki gorące. Wspaniałe, majówkowe śniadanie!

DSC_0600aa DSC_0605aa DSC_0606aa

Szparagi

You may also like...

2 Comments

  1. Dorota says:

    Składniki do omletu wyśmiewnite, zdrowe, poranna dawka energii i witamin. SUPER

  2. Andrzej says:

    tak , mnie też się podoba i zmawiam taki placek na śniadanie
    Andrzej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.